Karty plastikowe mogą służyć nie tylko jako identyfikatory, karty bankowe, legitymacje czy różnego rodzaju karty stałego klienta lub lojalnościowe. Świetnie sprawdzają się też jako karty reklamowe, które przetrwają dużo dłużej niż tradycyjne ulotki papierowe.
Karty plastikowe z powodzeniem można wykorzystać jako gadżet reklamowy, którego celem jest przyciągnięcie do firmy więcej klientów lub poinformowanie o istnieniu danej marki jak największej liczby osób. W tym celu świetnie sprawdzają się karty plastikowe z kalendarzykami, które można rozdawać osobom odwiedzającym dany sklep czy punkt usługowy. Takie karty zwykle mają nadrukowany kalendarzyk na bieżący lub przyszły rok. To z jednej strony karty. Natomiast z drugiej można umieścić sporo informacji o firmie – dane adresowe, ofertę, zakres usług, godziny otwarcia czy tez namiary na stronę www czy profile na portalach społecznościowych. Warto zadbać o to, by szata graficzna karty szybko kojarzyła się klientom z konkretną firmą. Kolorystyka i grafika powinny być zgodne z identyfikacją wizualną danej marki, wtedy karta będzie łatwa do rozpoznania i odróżnienia od innych kart.
Trwałe i zawsze łatwe do odczytania
Reklamowe karty plastikowe zwykle trafiają tam, gdzie inne karty plastikowe, czyli do portfela. Są więc zawsze pod ręką, dzięki czemu potencjalny klient szybko może znaleźć niezbędne informacje. Karty plastikowe są wykonane z plastiku, co sprawia, że są trwałe, wytrzymałe i praktycznie niezniszczalne. Nadruk wykonany odpowiednimi metodami nie ściera się, nie zmywa i nie blaknie, dzięki czemu wszystkie znajdujące się na karcie informacje można bez problemu odczytać nawet po kilku czy kilkunastu latach. Takiej funkcjonalności na pewno nie mają zwykłe papierowe wizytówki czy ulotki reklamowe. Karty plastikowe służące jako gadżety reklamowe to niewielki koszt, a inwestycja w nie na pewno się opłaci.